Gymnastic fitness

En träningsform för dig som bryr dig om hur du rör dig

Att träna upp sin kroppskontroll, bygga en perfekt balanserad kropp och svettas ihop med likasinnade - hur går det till?

Träna upp din kroppskontroll 

Vi har inspirerats av hur gymnaster tränar upp sin häpnadsväckande kroppskontroll. Vi tränar långsiktigt och hållbart, med fokus på detaljer i varje steg av utvecklingen. Vi hjälper dig att anpassa träningen efter din nivå, och oavsett var du börjar kan du räkna med att göra framsteg och på sikt klara av avancerade motoriska rörelser, såsom handstående. Vad vill du kunna göra?

För att träna upp sin kroppskontroll gäller det att vara noggrann och ha bra vägledning. På våra träningssessioner beskriver vi hur rörelserna ska gå till och varför, så att du både gör rätt och bygger upp din förståelse för hur din kropp fungerar i rörelse.

Vi har lyft det bästa från gymnastikens värld och anpassat träningen till den vuxna kroppens förutsättningar.

Svettas ihop med likasinnade

På alla gym vi tränat på har vi känt samma sak, vi har varit ensamma i vår träning. Vi har tränat i något hörn och saknat att ha likasinnade människor runt oss som jobbar mot samma mål. När vi träffade varandra kände vi snabbt magin av att träna ihop. Det är något speciellt med att hjälpas åt, inspireras, svettas, skratta och lära med andra som gör samma resa. Detta vill vi att ni också ska få uppleva.

Vårt mål är att samla alla er som vill lära sig att stå på händer, häva sig upp i räcken, gå ner i split, gå upp i brygga, snurra i ringar, trotsa tyngdkraften och kunna göra saker ni aldrig kunnat göra förut. På så sätt skapar vi en unik mötesplats där alla som är intresserade av gymnastisk träning kan kämpa och ha kul sida vid sida.

Bygg en perfekt balanserad kropp

Gymnastik kännetecknas av en kombination av extrem styrka, flexibilitet och kroppskontroll i perfekt balans. Vi vet att en kropp som byggs med detta fokus känns fantastiskt bra. Det är otroligt kul att kunna göra vad man vill med sin kropp.

Hos oss är det inte viktigt hur din kropp ser ut. Vi är intresserade av hur den fungerar och hur du tycker att den känns, där funktion går före prestation. När du tränar hos oss kommer du att lära dig vad du behöver för att utvecklas. Vare sig det är mer styrka, flexibilitet eller kroppskontroll som behövs hjälper vi dig identifiera detta och anpassa övningarna på träningen efter dina behov. Vi tror på att bygga en kropp som känns bra när vi rör på oss och hjälper oss att göra det vi vill, oavsett vad det kan vara. En kropp som rör sig bra känns bra, och tvärtom. 

Träningsupplägg

Om du hänger dig åt processen och aktivt deltar på våra träningar kan vi garantera att du kommer bli starkare och rörligare, lära dig nya saker och samtidigt ha riktigt roligt. Alla våra träningssessioner är utformade på ett sätt som är utmanande, roligt och övar upp din motoriska förmåga. Våra coacher är aktiva under träningarna och lägger stort fokus på att hjälpa dig som deltagare att utföra övningarna på ett korrekt och säkert sätt.


Vi planerar träningen väldigt noggrant och alla träningssessioner hänger ihop, vecka för vecka, månad för månad. I grunden för dessa ligger komplexa rörelser, såsom det perfekt balanserade handståendet, L-sit, splits och andra gymnastiska element. Vi har brutit ner dessa och gjort en steg-för-steg plan för att bemästra dem och utformat träningssessionerna efter dem.


Vi erbjuder 2 olika typer av träningssessioner. Se schemat för information om tider och instruktör för sessionerna.

Grunder - helkroppsträning

Passar alla. Grunder är A och O och utgör basen av vår träning. Vi bygger här styrka, flexibilitet och kroppskontroll som på sikt kan sättas ihop till komplexa rörelser. För nybörjaren är grunder utmanande och för de lite mer erfarna utövarna är förfining av grunderna det som ständigt gäller för att fortsätta göra framsteg. Stort fokus ligger på korrekt utförande av övningarna.

Handstående

Passar alla men kanske främst dig som har viss träningsvana. Vi sätter här ihop grunderna till ett handstående och fortsätter bygga den styrka, flexibilitet och kroppskontroll som krävs för att kunna balansera fritt på två händer. Fokus här är att lära sig kontrollera sin kropp när man är uppochner och ha roligt!

Träningsupplägg

Om du hänger dig åt processen och aktivt deltar på våra träningar kan vi garantera att du kommer bli starkare och rörligare, lära dig nya saker och samtidigt ha riktigt roligt. Alla våra träningssessioner är utformade på ett sätt som är utmanande, roligt och tar dig närmre dina gymnastiska mål. Våra coacher är aktiva under träningarna och lägger stort fokus på att hjälpa dig som deltagare att utföra övningarna på ett korrekt och säkert sätt.


Vi planerar träningen väldigt noggrant och alla träningssessioner hänger ihop, vecka för vecka, månad för månad. I grunden för dessa ligger komplexa rörelser, kalla dem slutmål, såsom det perfekt balanserade handståendet, L-sit, splits och andra gymnastiska element. Vi har brutit ner dessa slutmål till deras beståndsdelar och gjort en steg-för-steg plan för att bemästra dem. Utifrån denna plan är träningssessionerna utformade, och du kommer att märka att du sakta men men säkert kommer uppnå dina mål.


Vi erbjuder 3 olika typer av träningssessioner. Se schemat för information om tider och instruktör för sessionerna.

Grunder

Passar alla. Grunder är A och O och kommer att utgöra basen av din träning. För nybörjaren är grunder utmanande och för de lite mer erfarna utövarna är förfining av grunderna det som ständigt gäller för att fortsätta göra framsteg. Stort fokus ligger på korrekt utförande av övningarna.

Teknik

Passar dig som är van vid träning och är redo att börja sätta ihop grunderna till t.ex. ett handstående. Håll utkik på teman för teknikpassen. Här sätter vi ihop grunderna till tekniskt krävande övningar såsom handstående, muscle up och L-sit. Fokus här är att ha roligt med de grunder vi byggt.

Stretch & Rörlighet

Passar alla. Att jobba på rörligheten är ett måste när du utvecklar din gymnastiska förmåga. Dessa sessioner bygger på och kompletterar de övningar som som vi jobbar mot på grund och tekniksessionerna. En bonus är att kroppen känns fantastisk efter en stretch & rörlighetssession.

Våra priser

Medlemskap

Hel termin

Träna för

1300:-

per månad
När du anmäler dig
till hela terminen

Hel termin

Anmäl dig till hela terminen för 1300 kr/mån.  

13 januari - 18 juni (Ej röda helgdagar)

Namn*
E-post *
Adress*
Postnummer*
Ort*
Meddelande
SKICKA ANMÄLAN

Månadsvis

Träna för

1500:-

per månad
utan bindningstid

Månadsvis

Anmäl dig månadsvis för 1500 kr/mån. 

Namn*
E-post *
Adress*
Postnummer*
Ort*
Meddelande
SKICKA ANMÄLAN